søndag den 23. februar 2014

Mandag d. 17.02.14

I dag er første dag hvor jeg skal undervise. Da jeg mødte ind i morges kunne jeg mærke mit hjerte hamre i brystet fordi jeg var lidt nervøs. Da Ms Ha gav tegn til at nu var det mig, rejste jeg mig op foran klassen, og fortalte dem at jeg havde to lege jeg gerne ville lege sammen med dem, men først skulle vi varme op. Jeg fik alle børnene til at rejse sig fra deres stole, og strække sig så lange de var for at ”nå skyerne”, for bagefter at klappe på gulvet, for igen at ”nå skyerne”, og sådan blev jeg ved i et minuts tid. De synes det var ret sjovt fordi jeg hurtigt skiftede mellem det ene og det andet. Så skal de lave mølle med armene, først den ene vej og så den anden vej. Så skulle de hoppe så højt de kunne. Jeg spurgte dem om de var blevet varme og de råbte ja i kor. Så sagde jeg til dem at de skulle stille sig i en cirkel med hænderne på skuldrene af den der stod foran. Så kom jeg med limbostangen, som Ms Ha holdte mens jeg viste dem hvordan man skulle gå under den. Så satte jeg Limbosangen på og fik dem til at gå under limbostangen. De synes det var ret sjovt og da vi havde leget i 5 minutter fik jeg dem til at gå den anden vej rundt og så satte jeg en stang mere på, som de også skulle lave limbo under. Da der var gået omkring 8 minutter så de ud som om de ikke synes det var så sjovt mere, og jeg bad dem stoppe, og klappede af dem og gav dem alle en ”high five”. Mens jeg lagde stængerne tilbage havde Inger Marie stillet sig foran børnene og spurgte dem om det var sjovt. Det synes jeg var lidt mærkeligt, for vi havde jo aftale at det var mig der skulle have den her time for mig selv og hun bare skulle hjælpe. Så siger hun pludselig: skal vi ikke lære dem: If you are happy”-sangen. Det sagde jeg ja til, og sammen lærte vi dem sangen med fagterne. Hvis du er glad skal du klappe, hvis du er sur skal du stampe i gulvet, hvis du er ked af det skal du give et kram og hvis du er bange skal du råbe: ”Oh no!”. 

Bagefter skulle vi lege stoledans og Ms Ha mente det var bedst hvis jeg startede med 10 elever, fordi det ville blive for meget hvis alle børnene skulle lege det på samme tid. Jeg tog 10 elever, satte deres stole inde midt i klassen, og fjernede én. Så fortalte jeg dem hvordan legen fungerede, og satte musikken på, men musikken var alt for lav, man kunne ikke rigtig høre den, så Ms Ha fik den gode ide at de børn der ikke var med skulle synge den sang de lige havde lært, og når hun så gjorde et bestemt tegn til dem, skulle de stoppe med at synge, og de børn der legede skulle finde en stol. Det fungerede rigtig godt og børnene synes det var sjovt. Der var slet ikke noget at være nervøs for, det hele gik godt og børnene grinede, så nu glæder jeg mig til at gøre det hele igen i morgen. Nu har jeg erfaret at musikken ikke er høj nok, så de andre elever skal synge til stoledansen.

/Louise 
Jeg fik en af børnene til at åbne munden, så jeg kunne tage et billede af hans tænder. De børster ikke mælketænder fordi de har den idé at de alligevel falder ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar